Aanbevolen : Demontage auto’s - Auto export
Table of Contents
Zie Figuur 1. Figuur 1 Bekendheid met het nieuwe bedrijvenbeleid Bron: EIM, 2011 10 De autosector 2011 Topsector of niet? Uit Figuur 2 is af te lezen welke relatie MKB-ondernemers in de autosector met de topsectoren hebben (export auto kopen). Vinden zij dat hun eigen bedrijf deel uitmaakt van een topsector? Zijn ze toeleverancier aan dan wel afnemer van topsectorbedrijven? Of hebben zij geen enkele relatie met de topsectoren? Meer dan 80% van de MKB-ondernemers in de autosector heeft géén relatie met een of meer topsectoren (auto opkoop export).
Bijna één op de vijf MKB-ondernemers in de autosector rekent het eigen bedrijf tot een topsector. Dat is aanzienlijk minder dan gemiddeld in het MKB, waar een derde van de ondernemers de eigen sector een topsector vindt3. Beoordeling Aan de MKB-ondernemers zijn zes stellingen voorgelegd over het nieuwe bedrijvenbeleid4 (auto export liege). Hiermee hebben zij een oordeel kunnen geven over de inhoud en accenten van het beleid.
Uit de figuur blijkt het volgende: − De internationale insteek van het topsectorenbeleid kan op brede instemming van het MKB rekenen. Bijna driekwart onderschrijft de stelling - export auto kopen in nederland. − Ook een grote meerderheid (79%) onderschrijft de stelling dat veel sectoren ten onrechte niet in aanmerking komen voor kwalificatie als topsector. − Ruim 70% van de MKB-ondernemers vindt, dat de echte knelpunten van het bedrijfsleven niet door dit beleid worden opgelost.
− Het topsectorenbeleid gaat volgens de ondernemers teveel over kennis en te weinig over de toepassing daarvan - export auto verkopen. Zowel in de autosector als in het totale MKB is de meerderheid van de ondernemers deze mening toegedaan. − Bijna 40% van de MKB-ondernemers in de autosector zegt vertrouwen te hebben in het nieuwe bedrijvenbeleid, vanwege de samenwerking tussen bedrijfsleven, onderwijs en overheid.
Figuur 2 Relatie eigen bedrijf - topsector Bron: EIM, 2011 Figuur 3 Oordeel over het nieuwe beleid: stellingen5 Bron: EIM, 2011 De autosector 2011 11 Figuur 4 Belang van de acties voor het eigen bedrijf Bron: EIM, 2011 Tot slot relativeren de ondernemers het effect van dit landelijke beleid - garage john auto export. De meerderheid is het eens met de stelling dat ‘het meeste toch gebeurt op lokaal niveau’.
Acties Uit Figuur 4 is te zien in hoeverre MKB-ondernemers de acties in het kader van het nieuwe bedrijvenbeleid van belang achten voor hun eigen bedrijf6 (auto verkoop export). Ondernemers in het MKB kennen met afstand de hoogste score toe aan een betere samenwerking tussen overheid, 12 De autosector 2011 onderwijs en bedrijfsleven, een samenwerking waarin dit beleid voorziet.
Aantrekken van toptalent naar Nederland scoort daarentegen het laagst, gevolgd door financiering van proeftuinen, experimenten en testfaciliteiten. Bij deze twee beleidsacties moet opgemerkt worden, dat slechts een beperkt aantal bedrijven daar zelf direct mee te maken heeft. Dit geldt zeker voor het MKB, waardoor een hoge score op deze acties ook niet verwacht kon worden.
De autosector actueel Uit de halfjaarprognoses blijkt dat de verwachting van EIM ten aanzien van de omzet in de autosector voor het eerste halfjaar van 2011 erg positief is. Daarna laat de prognose een afnemende groei zien (story auto import-export b.v). Het aantal werknemers in de autosector zal volgens de prognose vooral in de tweede helft van 2011 toenemen en daarna slechts licht stijgen.
Er zijn drie partijen die hier invloed op uitoefenen: de overheid, de consument en de autosector zelf. De overheid stimuleert met fiscale maatregelen, waaronder een lagere aanschafbelasting en een (tijdelijke) vrijstelling van wegenbelasting voor particulieren en een lagere bijtelling voor de zakelijke rijders, de aanschaf van zuinige modellen. De consument blijkt prijsgevoeliger en vindt het kostenaspect steeds belangrijker.
De vergrijzing en toename van de eenpersoonshuishoudens werken ook mee aan de keuze van consument voor de kleinere modellen - export auto verkopen. De autosector draagt zelf bij aan deze ontwikkeling door goede rijeigenschappen, ruimte, luxe en veiligheid aan te bieden in de compactere, kleine modellen. Het gevolg van deze ontwikkeling voor de autosector is dat de winsten afnemen, omdat de marges op de kleinere en zuinigere modellen over het algemeen lager zijn dan op verkoop van auto´s uit de zwaardere segmenten.
Tegelijkertijd nemen de risico´s voor merkdealers toe, omdat de successen van andere merken negatief kunnen uitpakken voor het eigen merk (auto verkopen zonder keuring export). Bedrijven kunnen hierop inspelen door meerdere merken aan te gaan bieden om zo de risico´s te spreiden. Toenemend belang internet Uit onderzoek van blijkt dat consumenten zich voornamelijk online (60%) oriënteren op de aanschaf van een auto en veel minder (32%) bij de dealer (story auto import-export b.v).
More from Mobilhome verkopen, Auto opkopers, Auto verkopen particulier
Table of Contents
Latest Posts
Pickup Mobilhome
Mobilhome Eifel
Auto Verkopen Almere
All Categories
Navigation
Latest Posts
Pickup Mobilhome
Mobilhome Eifel
Auto Verkopen Almere